Mijn favorieten

Verkoop

Zo verkopen we samen uw woning!

Het verkopen van een woning is niet alleen een praktisch proces maar ook een emotioneel proces. Om uw woning zo goed mogelijk te kunnen presenteren horen we graag in een kennismakingsgesprek, in de woning zelf, uw verhaal en de reden van verkoop. 

Vraagprijs bepalen
Een goede verkoop valt of staat met het bepalen van de ideale vraagprijs. Daarom komen wij bij u thuis om de woning te inspecteren. Er wordt dan gelet op de ligging en de bouwkundige staat van uw woning. Ook wordt de eventuele vereniging van eigenaren, het kadaster en de gemeentelijke belastingen onderzocht en of uw woning op eigen grond of erfpacht staat. 
Belangrijk is de informatie over eventuele gebreken. U kunt daar – indien u dat niet meldt – door de koper achteraf op worden aangesproken. Via de NVM-database voor woonobjecten controleren wij verder de marktprijzen (let op: de transactieprijzen) van vergelijkbare woningen in de omgeving. Ook krijgt u meer informatie over het verplichte energielabel. Op basis van al deze informatie krijgt u een uitstekend en volledig advies over een realistische vraagprijs. 

Woning volop in de schijnwerpers
Goede marketing is ook bij woningverkoop belangrijk. Afhankelijk van uw wensen en budget maken wij een publiciteitsplan voor u op, waarbij kan worden geadverteerd op verschillende relevante websites en diverse (social) mediakanalen. Uw woning wordt ook aangemeld in de NVM-database voor woonobjecten. Hierdoor wordt uw woning automatisch aan alle NVM-makelaars en hun zoekers gepresenteerd. Tevens geven wij de opdracht om een professionele fotopresentatie te maken, maar ook voor 360-graden foto’s, een aansprekende video, digitale plattegrondtekeningen (2D en 3D) en wordt er een NEN2580-meetrapport opgemaakt van uw woning. 
Vanaf dag één staat uw woning volop in de belangstelling via onze eigen site en www.funda.nl, welke nog steeds de best bezochte Nederlandse site voor koopwoningen. 
Persoonlijk contact blijft minstens zo belangrijk: wij hebben een groot netwerk van potentiële kopers en verkopers. Beide partijen proberen we zo goed mogelijk aan elkaar te koppelen.

Styling
We weten allemaal: een gezellig en goed ingerichte woning verkoopt beter. Soms kunnen enkele eenvoudige aanpassingen uw huis een stuk aantrekkelijker maken. Als het nodig is, geven wij met alle plezier stylingtips.

Bezichtigingen
Wij coördineren en begeleiden zelf de bezichtigingen. In overleg met u en de kandidaat-kopers, stellen wij een tijdstip vast. Daarvoor staan we flexibel en ook buiten kantoortijden klaar. Zelf hoeft u niet bij een bezichtiging aanwezig te zijn. Het is zelfs beter van niet. Kijkers stellen namelijk vaak meer vragen als de verkoper er niet bijs is. Bovendien durven kijkers meer te zeggen en brengen ze eventuele onduidelijkheden gemakkelijker naar voren. Kloppen potentiële kopers toch direct bij u aan, verwijs ze dan altijd naar ons. Zo loopt u niet het risico dat er verschillende afspraken worden gemaakt.

Onderhandelen
Als ervaren onderhandelaars met de juiste verkooptechnieken zorgen wij ervoor dat u de maximale prijs voor uw woning krijgt. 
Wanneer er meerdere bieders zijn, voorkomen we dat u (kostbare) fouten maakt. Samen spreken wij met u vooraf af, welke biedingstactiek het beste gevolgd kan worden. 
Vaak gaat een bod van een koper gepaard met zogenaamde ontbindende voorwaarden. Op basis hiervan kan de koopovereenkomst worden ontbonden. Bijvoorbeeld als de koper de financiering niet rond kan krijgen, geen huisvestingsvergunning kan krijgen of als er een negatieve uitkomst van een bouwkundig advies is. Is er een onafhankelijk bouwkundig advies nodig, dan kunnen wij u hieraan helpen. Daarmee krijgt de koper extra zekerheid over de staat van de woning. Naast deze voorwaarden maakt u met de koper ook afspraken over de datum van leveringen de zaken die achterblijven in het huis, al dan niet tegen een aanvullende vergoeding. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gordijnen, de vloerbedekking of bepaalde verlichting.

Opmaken koopakte 
Wanneer u en de koper overeenstemming bereiken over de prijs, wordt door ons de koopovereenkomst opgesteld. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd. Wij informeren u uitgebreid over de koopovereenkomst en uw rechten en plichten. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. De koper heeft vanaf dat moment heeft hij nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin de koper alsnog van de aankoop kan afzien. Eveneens kan de koopovereenkomst nog ontbonden worden op basis van de ontbindende voorwaarden die eventueel erin staan. 

Na de notaris/eindinspectie
Een aantal dagen voor de levering krijgt u van de notaris een concept van de leveringsakte en een nota van afrekening. Houd er rekening mee dat de koper het recht heeft vóór levering uw woning te inspecteren om te zien of alles in de afgesproken staat wordt achtergelaten. Deze afspraak voor de eindinspectie verzorgen wij.
U bent officieel geen eigenaar meer van de woning wanneer u de akte van levering bij de notaris is ondertekend en is ingeschreven bij het Kadaster. Op het tijdstip dat daarvoor is vastgesteld in de leveringsakte, betaalt de koper de koopsom en, als dat van toepassing is, de prijs voor de roerende zaken die u achterlaat. De notaris zorgt voor de afrekening van de zakelijke lasten zoals de onroerendezaakbelasting en de waterschapslasten. Daarnaast regelt hij de aflossing van de eventuele lopende hypotheek op uw woning en de betaling van de rekening aan het makelaarskantoor. Het saldo dat overblijft, maakt de notaris over op uw rekening. U ontvangt dit nadat de akte is ingeschreven in het Kadaster. Dit is meestal één werkdag na de levering.